Fitness Tips Archives | Fitenhappy.nl

Category Archives for Fitness Tips

One-repetition maximum(1RM) Calculator

One-Repetition maximum (one rep maximum of 1RM) is het zwaarste gewicht dat je in één keer kan optillen. Hiermee kan je de maximale kracht van een individu bepalen. Met de 1RM wordt bijvoorbeeld bij powerlifting de winnaar bepaald. Het maximale gewicht bij één herhaling kan ook gezien als een bovengrens van het gewicht waarmee je gaat trainen. Om de 1RM te bepalen hoef je gelukkig zelf niet de oefening op 100% kracht uit te voeren, maar kan je deze berekenen. In de training zul je aan de gang gaan met een percentage van jouw 1RM.

Je kan hieronder je 1RM berekenen door het gewicht en het aantal herhalingen dat je net aan hebt gehaald in te vullen. Vervolgens kan je gaan trainen met de daaronder aangegeven gewichten en herhalingen, en hier vervolgens een fitnessschema mee opstellen.

Ga door naar dit artikel

Start hier: de beste cardio workouts voor snel conditie opbouwen

Je hebt weinig tijd om uren te sporten en hebt geen fitnessapparaten ter beschikking, maar je wil wel fit zijn! Dan kan cardio training je helpen met conditie opbouwen of af te vallen door vet te verbranden.

Lees hieronder over:

  • Cardio trainingsschema’s
  • Cardio oefeningen zonder hardlopen
  • Gebruik cardio om je conditie op te bouwen!
  • Welke cardio oefeningen zijn het beste voor afvallen?
  • Cardio als warm-up van krachttraining

Ga door naar dit artikel